31 Aralık 2011 Cumartesi

yaşlı-genç günlük plan


GÜNLÜK PLAN
Tarih                          :19.10.2010
Yaş Grubu (Ay)        : 60-72 AY
Öğretmen Adı           :
Kavram:YAŞLI-GENÇ

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR

PSİKOMOTOR ALAN                                                                                                         SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme                              Amaç6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar                                                                                                                             Kazanımlar.
6.Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.                                                                                   4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Amaç2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme                            9.Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
Kazanımlar                                                                                                                             10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanabilir.                                                            Amaç10.Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
8.Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.                                             Kazanımlar
13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser.                                                                                1.Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler.
14.Malzemleri istenilen nitelikte yapıştırır.                                                                           DİL ALANI
Amaç3.Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme            Amaç4.Kendini sözel olarak ifade edebilme.
Kazanımlar                                                                                                                             2.Sohbete katılır.
5.Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider.                                        4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
Amaç5.Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme                                                         Amaç5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar                                                                                                                             Kazanımlar
1.Farklı zeminler üzerinde yürür.                                                                                           3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
5.Çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi gider.                                                                Amaç8.Görsel materyalleri okuyabilme
                                                                                                                                                1.Görsel materyalleri inceler.
                                                                                                                                                3.Görsel meteryallerle ilgili sorulara cevap verir.
                                                                                                                                   4.Görsel materyalleri açıklar.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç1.Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme
Kazanımlar
2.Aile bireyleriyle ilgili bilgileri açıklar.
Amaç2.Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2.Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç4.Algıladıklarını  hatırlayabilme
Kazanımlar
6.Olay ya da varlıkların sırasını söyler.
Amaç5.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar
6.Varlıkları dokunsal özelliklerine göre eşleştirir.
Amaç7.Nesne,durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
Kazanımlar
6.Varlıkları büyüme aşamalarına göre sıralar.


                                            ÖĞRENME SÜRECİ


SERBEST ZAMAN


·         Öğretmen güler yüzle çocukları karşılar ve “günaydın” der.
·         Çocuklar istekleri doğrultusunda köşelere yönlendirilirler.
·         Farkındalık yaratmak için öğretmen sınfın duvarına geniş bir aile fotoğrafı asar
·         Öğretmen zaman zaman çocukların oyunlarına dahil olarak gözlem yapar.
TÜRKÇE
SDA:
A10;K1
DA:
A4;K2,4
A5;K3
A6;K5
A8;K1,4

BA:
A1;K2

·           Öğretmen çocuklarla birlikte yarım çember yaparak oturur.
·         Öğretmen çocuklara “çocuklar bakın sınıfımıza bir fotoğraf asılmış.Acaba bu ne fotoğrafı?” sorusunu yöneltir.
·         Çocukların cevapları değerlendirildikten sonra öğretmen “çocuklar bu fotoğrafta kimler var?”,”sizce hangisi baba/anne/dede/babaanne olabilir?”, “sizin ailenizin de böyle bir fotoğrafı var mı?” sorularını yöneltir.
·         Tam çocuklara cevap hakkı tanındıktan sonra öğretmen “çocuklar biliyor musunuz bu resimde gördüğünüz babaanne sizlere bir mektup yollamış.Haydi bu mektubu hep beraber okuyalım” der ve mektubu okumaya başlar.
·         Mektup şöyledir; “Sevgili Yıldızlar Grubu;Ben resimde gördüğünüz babaanneyim.Adım Sevgi.Sizler bana Sevgi Nine diyebilirsiniz.Çocuklar benim bir sorunum var ve sizden bana yardım etmenizi istiyorum.Sorunum şu; geçen gün bir yakınıma misafirliğe gitmiştim ama gözlüğümü misafirliğe gittiğim evde unutmuşum.Misafirliğe gittiğim ev çok uzakta ,ben de yavaş yürüdüğüm için oraya ulaşmama çok uzun zaman alır.Lütfen benim için o eve gidip gözlüğümü alır mısınız?” der
·         Öğretmen “çocuklar bakın Sevgi Ninemiz evi daha kolay bulalum diye bizlere bir de harita yollamış.Haydi bu haritadan gideceğimiz eve nasıl gideceğimizi öğrenelim” der ve çember olunup çocuklarla birlikte harita incelenir.
·         Harita incelendikten sonra öğretmen “haydi çocuklar hep beraber teyzemizin gözlüğünü bulmak için yola çıkalım” der ve oyun hareket etkinliği için hazırlanmış parkura yönelinir.

OYUN VE HAREKET
PMA:
A1;K6
A5;K1,5
SDA:
A6;K4,9,10
DA:
A8;K1,4

  • Çocuklara haritaya göre şu yönergeler verilir:
Ø  “Çocuklar haydi ilk olarak şuradaki sarmaşıkların altından sürünerek geçelim”.
Ø  “Sarmaşıklardan geçtik.Harita bize şimdi de bizlerden şu tırtıklı yolda yürümemizi söylüyor.”
Ø  “Çocuklar haydi şimdi de bataklık üzerindeki taşlardan çift ayak zıplayarak ilerleyelim.”
Ø  “Çocuklar bakın haritada yolumuzu kapatan kum torbalarını kaldırıp çarpı işareti olan yere koymamız gerektiği söyleniyor.Haydi her birimiz bir kum torbası alıp çarpı olan yere koyalım.
Ø  “Çocuklar bakın haritadagözlük işareti orda haydi oraya gidelim ve gözlüğü alalım”
  • Çocuklar gözlük işareti olan yere gittikten sonra öğretmen çocuklara artık materyalleri gösterir ve “çocuklar bakın Sevgi Ninemizin gözlüğü kırılmış galiba;haydi Sevgi Ninemize her birimiz bir gözlük yapıp verelim.Hem birini kaybederse de sizin yaptıklarınızdan başka birini kullanır ve böylece hiç gözlüksüz kalmaz.” der ve çocuklarla artık materyaller sınıfa taşınarak masalara oturulur.



SANAT
PMA:
A2;K7,8,13,14
A3;K5

  • Her çocuğa pipetleler,kesilmiş tuvalet kağıdı ruloları,sulu boya,yapıştırıcı ve üzerine yuvarlaklar çizilmiş asetat dağıtılır.
  • Çocuklardan kesilmiş tuvalet kağıdı rulolarını istedileri renkte boyamaları istenir.
  • Ardından tüm çocuklardan 3 adet uzun,3 adet ise kısa pipeti pipeti yanyana yapıştırmaları istenir.
  • Tüm çocuklar yapıştırma işlemini yaptıktan sonra üzerine çember çizilmiş asetatlar çocuklara verilir ve çocuklardan asetatları çizgiden kesmeleri istenir.
  • Tüm işlemler bittikten sonra tuvalet kağıdı rulolarına kesilen asetatlar ardından da pipetler yapıştırılır.
  • Her çocuk kendi gözlüğünü yaptıktan sonra öğretmen “çocuklar Sevgi Nine gözlüklerini görünce çok sevinecek.Biliyor musunuz Sevgi Nine bizler için bulduğumuz materyallerin arasına iki tane de ağaç dalı bırakmış.Acaba bu ağaç  dalları arasındaki fark ne haydi inceleyip görelim” der ve fen etkinliğine geçilir.
FEN

BA:
A2;K1,2
A5;K6
  • Öğretmen  elinde bir yaşlı bir de genç bir ağaç dalı tutar ve çocuklara “çocuklar bu iki ağaç arasındaki farkı görebiliyor musunuz?” sorusunu yöneltir.
  • Çocukların cevapları dinlendikten sonra öğretmen tüm çocukların teker teker  ağaç dallarını incelemelerine fırsat verir.
  • Tam çocuklar ağaç dallarını inceledikten sonra öğretmen dalları göstererk  “çocuklar bakın bu genç dal ne kadar esnek ve yüzeyi pürüzsüz;oysa yaşlı dal ise ne kadar sert ve yüzeyi pütürlü.Bakın hem de hemen kırılıyor.İşte insanlarda bu dallar gibiler.Anneannelerinizin,dedelerinizin cildi ile kendi cildinizi bir karşılaştırın.Sizin de genç dallar gibi cildiniz pürüzsüz.Çünkü sizler de anneannelerinize ve dedelerinize göre daha gençsiniz.Bakın elimde hayvanlar ve bitkiler aleminden de yaşlı ve genç canlıların fotoğrafları var” der ve bilgisayardan önceden hazırlanmış olan slayt gösterisi çocuklara izlettirilmek için slayt gösterisi başlatırlır.
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK

BA:
A4;K6
A7;K6

DA:
A8;K1,3,4
  • Öğretmen bazı içinde yaşlı ve genç insanların;yaşlı ağaçların,yeni fidanların olduğu bir slaytı çocuklara gösterdikten sonra çocuklara şu soruları yöneltir.
Ø  “Çocuklar slaytımız da yaşlı/genç olan şeyleri sayabilir misiniz?”
Ø  “Çocuklar sizce yaşlanma nasıl olur,bir canlı nasıl yaşlanır?
Ø  “Bir insan yaşlanıncaya kadar neler yaşar?”
Ø  “Peki bir insan yaşlanınca neler olur?”
  • Çocukların cevapları değerlendirildikten sonra öğretmen “çocuklar bakın elimde bir insanın yaşlanan kadar geçirdiği süreçler var.Fakat bu resimler bir sıraya koyulmamış.Haydi bu resimleri biz sıraya koyalım.Bir insanın doğumundan yaşlılığına kadar olan durumlarını numaralandıralım.İnsanın ilk doğduğundaki durumuna 1 rakamını,ardından gelen biraz büyümüş,çocukluk haline 2 rakamını,ondan sonra gelen yetişkinlik haline 3 ve yaşlılık haline de 4 rakamını verelim” der.
  • Tüm çocuklar yönergeyi uyguladıktan sonra öğretmen “çocuklar sizlere nineniz ya da dedeniz hiç şarkı öğretti mi?Benim ninem bana bir şarkı öğretmişti;ben o şarkıyı çok sevmiştim haydi hep beraber biz de ninemin bana öğrettiği şarkıyı söyleyelim” der.
MÜZİK
  • Öğretmen çocuklara “Ay Dede”  adlı şarkısını öğretmek için önce çocuklara CD’den 2-3 kez şarkıyı dinletir.
  • CD’den dinledikten sonra öğretmen çocuklara melodisiz olarak sözleri tekrarlatır.
  • Tüm bunların ardından öğretmen  şarkıyı melodisiyle çocuklarla beraber söyler.
  • Son olarak öğretmen ritm aletleri ile şarkıyı 2-3 kez tekrar eder.
SERBEST ZAMAN
·         Serbest zaman süresi bittikten sonra tüm çocuklar hazırlanır.
·         Velisi gelen çocuklarla ertesi güne istendirilerek vedalaşılır.
DEĞERLENDİRME
·         Programın Değerlendirilmesi:
·         Öğretmenin Değerlendirilmesi:
·         Öğrencinin Değerlendirilmesi:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder