TAM GÜNLÜK PLAN
Okul Adı : Tarih : 21.12.2010 Yaş Grubu (Ay) : 60-72 ay Öğretmen Adı : Kavram : DÜN-BUGÜN-YARIN | ||
AMAÇLAR VE KAZANIMLAR | ||
PSİKOMOTOR ALAN Amaç1.Bedemsel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür. 5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar. 6.Belirli bir mesafeyi sürünerek gider. Amaç2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme. Kazanımlar 7.El becerişlerini gerektiren bazı araçları kullanır. 12.Değişik malzemeleri değişik şekillerde katlar. 14.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır. SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç2.Duygularını fark edebilme Kazanımlar 1.Duygularını söyler. Amaç6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 7.Gerektiğinde lideri izler. Amaç11.Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme Kazanımlar 1.Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder. 3.Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar. 5.Çeşitli materyaller kullanarak ritm oluşturur. | DİL ALANI Amaç1.Sesleri ayırt edebilme Kazanımlar 4.Verilen sese benzer sesler çıkarır Amaç4.Kendini sözel olarak ifade edebilme Kazanımlar 6.Duygu,düşünce ve hayallerini söyler. Amaç5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme Kazanımlar 2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar. 3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir. 5.Dinlediklerini resim,müzik,drama,şiir,öykü vb.yollarla sergiler Amaç6.Sözcük dağarcığını geliştirebilme Kazanımlar 1.Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder. 2.Yeni sözcüklerin anlamlarını sorar. Amaç8.Görsel materyalleri okuyabilme Kazanımlar 1.Görsel materyalleri inceler. 3.Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. BİLİŞSEL ALAN Amaç7.Nesne,durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme Kazanımlar 6.Varlıkları büyüme aşamalarına göre sıralar. 7.Olayları oluş sırasına göre sıralar. Amaç17.Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme Kazanımlar 1.Olayları oluş sırasına göre sıralar. | |
ETKİNLİKLER | ÖĞRENME SÜRECİ | |
SERBEST ZAMAN | · Öğretmen tüm öğrenciler “günaydın” der. · Masalara resim kağıtları ve oyun hamurları hazırlanır. · Bilgisayardan Ercan Mertoğlu’nun “Kelebek “adlı şarkısı açılır ve çocukların serbest zaman etkinliğinde bu şarkıyı dinlemeleri sağlanır. | |
MÜZİK PMA: A1;K5 SDA: A11;K1,5 DA: A1;K4 | · Öğretmen çocukların dikkatini serbest zaman boyunca çalan müziğe çeker ve “çocuklar şarkıyı duyuyor musunuz?” der. · Öğretmen çocuklara “çocuklar şarkının sözlerini duyuyor musunuz?Bu şarkı neyle ilgili?” sorularını sorar. · Öğretmen “çocuklar birbirimizin sesini daha iyi duymamız için bir çember şeklinde oturalım” der ve çocuklarla bir çember şeklinde oturulur. · Öğretmen “çocuklar bir gün ben de bahçede gezerken çok güzel bir kelebek gördüm.Peşinden o kadar çok koştum ki nefes nefese kaldım” der ve çocuklarla birlikte nefes çalışması yapılır.Öğretmen nefes çalışmasından sonra “kelebeği sonund yakaladım elime aldım ve onu inceledim.Sonra kelebek birden “pııırrr” diye uçuverdi “der ve çocuklardan ellerinde bir kelebek olduğunu düşünmeleri istenir. · Çocuklardan ellerindeki kelebeği incelemeleri ve nasıl bir kelebek hayal ettiklerini anlatmaları istenir.Çocuklar hayallerindeki kelebeği anlattıktan sonra öğretmen “kelebek şimdi uçacak çocuklar.Kelebekler uçarken nasıl ses çıkarıyorlardı?” der ve çocuklardan “pııırrr” sesini çıkarmaları istenir. · Ses ve nefes çalışmaları yapıldıktan sonra öğretmen “çocuklar şimdi kelebeğin şarkısını öğrenebiliriz” der ve şarkı CD’den çalarken çocuklarla şarkı tekrar tekrar söylenmeye çalışılır. · Şarkının sözleri şöyledir: Pır pır uçtum, Yaprağa kondum, Tıp tıp tıp yağmur yağdı, Çok üşüdüm,ıslanmışım. Birden güneş açtı vücudum ısındı. Hop ayağa kalktım,kanatlarımı açtım. Pır pır pır salladım kanatlarımı, Renkli renkli çiçeklerde bak buldum dostlarımı · Çocuklarla şarkı çalışıldıktan sonra öğretmen tüm çocuklara ritm aletleri verir ve şarkı bir de ritm aletleri ile söylenir. · Şarkı ritm aletleriyle söylendikten sonra öğretmen “çocuklar bu şarkıyla kelebek dansı yapabiliriz” der ve her çocuğa çöp poşetlerinden yapılmış kelebek kostümleri giydirilir. · Çocuklarla birlikte şarkı eşliğinde “kelebek dansı” yapılır.Bu dansın hareketleri şöyledir: Ø Çocuklarla sınıfın içinde kanat çırparak yavaş tempoda kanat çırpma hareketi yapılır. Ø Ardından çocuklarla uyuma hareketi yapılır. Ø Kollarla beden sarılır ve üşüme hareketi yapılır. Ø Ardından kollar havaya doğru açılır ve çember kollarla çember çizilir. Ø Son olarak tekrar kanat çırpma hareketiyle sınıfta hafif tempoyla koşulur. · Öğretmen “çocuklar dün çiçeklerimi sularken çiçeğimin bir yaprağında bir tırtıl gördüm.Bugün tekrar çiçeklerimi sulamak için saksımın yanına gelince tırtılın yerinde bir koza gördüm.Bu durum beni çok şaşırttı.Hemen arkadaşıma bu durumu anlattım ve arkadaşım bana “dün gördüğün tırtıl kendisine bir koza ördü,bugün gördüğün kozanın içinde o tırtıl büyüyecek ve yarın o kozadan çıkacak.Ama bir tırtıl olarak değil kelebek olarak” dedi.Sizler için saksımdaki tırtılın kelebeğe dönüşünü videoya çektim.Haydi hep beraber bu videoyu izleyelim” der. | |
FEN DA: A5;K2,3 A6;K1,2 A8;K1,3 BA: A7;K6,7 A17;K1 |
| |
DRAMA PMA: A1;K4,6 SDA: A2;K1 A6;K7 DA: A4;K6 | Isınma: · Öğretmen çocuklarla bir çember olur ve “çocuklar haydi şimdi her birimiz benim dün çiçeğimin üzerinde gördüğüm tırtıl olalım.Tırtıllar nasıl hareket ediyorlardı?” der ve çocuklarla birlikte yere yatılıp yavaşça sürünülür. · Öğretmen “çocuklar şimdi çok güzel bir yaprak gördük.Fakat diğer tırtıllar da o yaprağı yemeyi çok istiyorlar.Haydi o yaprağı diğerleri yemeden bizim yememiz için daha hızlı hareket edelim” der ve çocuklarla hızlı hızlı sürünülür. Canlandırma:
Değerlendirme:
| |
SANAT PMA: A2;K7,12,14 SDA: A11;K3 |
| |
SERBEST ZAMAN | · Çocuklar ilgi alanlarına yönlendirilirler ve öğretmen gözlem yapar. · Velisi gelen çocuklarla ertesi güne istendirilerek vedalaşılır. | |
DEĞERLENDİRME | · Öğretmenin Değerlendirilmesi: · Çocuğun Değerlendirilmesi: · Programın Değerlendirilmesi: | |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder