GÜNLÜK PLAN
Tarih :14.12.2010 Yaş Grubu (Ay) : 60-72 AY Kavram:1-20 arası sayılar(4 ve 5 rakamları) | |||||
AMAÇLAR VE KAZANIMLAR | |||||
PSİKOMOTOR ALAN Amaç1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1.Sözel yönergelere uygun olareak ısınma hareketi yapar. 2.Değişik yönlere yuvarlanır. 4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür. 12.Pedal çevirme hareketi yapar. Amaç2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır. 13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser. 14.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır. | Amaç4.Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 1.Farklı zaminler üzerinde yürür. | SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç6.Başkalrıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 7.Gerektiğinde lideri izler 8.Gerektiğinde liderliği üstlenir. 9.Etkinliklerin süresine ilşkin yönergeye uyar. Amaç11.Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme 1.Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder. 3.Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar. | DİL ALANI Amaç1.Sesleri ayırt edebilme Kazanımlar 1.Sesin kaynağını söyler. 2.Sesin geldiği yönü belirler. Amaç2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme Kazanımlar 1.Nefesini doğru kullanır. Amaç5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme Kazanımlar 5.Dinlediklerini resim,müzik,drama,şiir,öykü vb. yollarla sergiler. | BİLİŞSEL ALAN Amaç4.Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 5.Varlıkların sayısını söyler. Amaç5.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme Kazanımlar 10.Nesneleri ve nesne gruplarını uygun rakamla eşleştirir Amaç9.Nesneleri sayabilme Kazanımlar 3.Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir. 4.Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar. 5.Nesneleri sayarak miktarlarını az yada çok olarak söyler. | |
| ÖĞRENME SÜRECİ | ||||
SERBEST ZAMAN | · Öğretmen gelen çocuklara “günaydın” der. · Çocuklar ilgi ve isteklerine göre köşelere yönlendirilirler. | ||||
OYUN VE HAREKET PMA: A1;K1,2,4,12, A5;K1,5 SDA: A6;K7 | · Öğretmen üzgün bir uğur böceği olarak sınıfa girer ve “çocuklar bugün sizlerle oyunlar oynamak için erkenden kalktım;ellerimi,yüzümü yıkafım,kahvaltımı yaptım,dişlerimi fırçaladım,kanatlarımı ve antenlerimi takıp yanınıza geldim.Ama okula gelince bir de ne göreyim!Kanatlarımın beneklerini evde unutmuşum.Bunun için çok mutsuzum.Haydi hep beranber evime gidip kanatlarımın beneklerini alalım” der ve çocuklarla parkurlara yönelinir. · Çocuklara “çocuklar evime gitmek için beni takip etmeniz gerekiyor.Yolumuz pek geniş olmadığı için önce sıra olalım” der ve çocuklarla sıra olunur. · Öğretmen sırayla çocuklara şu yönergeleri verir: Ø “Çocuklar yolumuz dar olduğu için mavi yoldan yan yan yürümemiz gerekiyor.”.der ve çocuklarla sıra halinde yan yan yürünür. Ø “Çocuklar çakıllı yoldan çok dikkatli geçmemiz gerekiyor.” der ve çocuklarla sırayla üzerine kapaklar yapıştırılmış mukavvalardan geçilir. Ø “Çocuklar yolun bu kısmından sonra bisikletlerle gitmemiz gerekiyor.” der ve çocuklarla pedal çevirme hareketi yapılarak ilerlenir. Ø “Çocuklar bakın önümüze bir dere çıktı.Bunun için bisikletlerden inip derenin üzerindeki 4 taşın üzerinden zıplayarak geçmemiz gerekiyor.”der ve yerdeki taş şeklindeki kartonlardan zıplayarak ilerlerler. Ø “Çocuklar biraz yorulduk haydi minderlere bira uzanalım.Ayaklarımızı dinlendirmek için bacaklarımızı havada sallayalım.”der ve çocuklarla birlikte bacaklar sallanır. Ø “Çocuklar şimdi yattığımız yerden hiç kalkmadan yuvarlanarak minderlerden ilerleyelim” der ve tüm çocukların yuvarlanmaları istenir. · Yönergeler uygulandıktan sonra uğur böceğinin evine varılır ve benekler alınır.Bu sırada öğretmen “bana yardım ettiğiniz için çok teşekkür ederim çocuklar.Fakat benim bir sorunum daha var.Ben yalnız başıma oynamaktan çok sıkıldım.Sizlerde birer uğur böceği olup benimle oynayabilirsiniz “der ve her çocuğa karton tabak,üzerine taç resmi çizilmiş karton,zımpara kağıtları ve alimünyum folya parçaları verilerek sınıfa doğru ilerlenir. | ||||
SANAT VE MATEMATİK PMA: A2;K7,13,14 A4;K4 SDA: A11;K3 BA: A4;K5 A5;K10 A9;K3,4,5 |
| ||||
OYUN SDA: A11;K1 SDA: A6;K9 A6;K8 |
| ||||
MÜZİK DA: A1;K1,2 A5;K5 |
| ||||
SERBEST ZAMAN | · Serbest zaman süresi bittikten sonra tüm çocuklar hazırlanır. · Velisi gelen çocuklarla ertesi güne istendirilerek vedalaşılır. | ||||
DEĞERLENDİRME | · Programın Değerlendirilmesi: · Öğretmenin Değerlendirilmesi: · Öğrencinin Değerlendirilmesi: | ||||
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder