GÜNLÜK PLAN
Okul Adı : Tarih :07.12.2010 Yaş Grubu (Ay) : 60-72 AY Öğretmen Adı : Kavram:ANA RENKLER(KIRMIZI,SARI,MAVİ) | |||||
AMAÇLAR VE KAZANIMLAR | |||||
PSİKOMOTOR ALAN Amaç1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür. 5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar. 12.Pedal çevirme hareketi yapar. 15.Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar. Amaç2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1.Küçük nesneleri toplar. 9.Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Amaç5.Denge gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 1.Farklı zeminler üzerinde yürür. 6.Çift ayakla ileri/geri sıçrar | SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur. 10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar. Amaç14.Sanat eserlerinin estetik özelliklerini fark edebilme Kazanımlar 1.Sanat eserlerinin özelliklerini söyler. | DİL ALANI Amaç2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme Kazanımlar 1.Nefesini doğru kullanır. Amaç5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme Kazanımlar 3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir. Amaç8.Görsel materyalleri okuyabilme Kazanımlar 1.Görsel materyalleri inceler. 3.Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. 4.Görsel materyalleri açıklar. | BİLİŞSEL ALAN Amaç2.Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kaznaımlar 1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler. Amaç3.Dikkatini toplayabilme Kazanımlar 4.Nesneyi/durumu/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Amaç4.Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 2.Varlıkların rengini söyler. | ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç5.Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme Kazanımlar 1.Tehlikeli olan durumları söyler. | |
ÖĞRENME SÜRECİ | |||||
SERBEST ZAMAN | · Öğretmen masalara sadece ana renklerdeki boyaları koyar. · Sınıfa renk üçgeni asılır. · Öğrenciler ilgi ve isteklerine göre masalara yönlendirilir. · Öğretmen zaman zaman çocukların oyunlarına katılarak gözlem yapar. | ||||
TÜRKÇE DA: A5;K3 BA: A2;K1 A3;K4 A4;K2 | · Öğretmen sınıfa girer ve “çocuklar bu gün sınıfımıza yeni şeyler eklendi;farkeden var mı?” sorusunu sorup çocukların dikkatini renk üçgenine yöneltir. · Çocuklarla yerde yarım çember şeklinde oturulur ve renk üçgeni incelenir.Bir müddet renk üçgeni incelendikten sonra öğretmen “çocuklar duvardaki üçgeninin özellikleri nelerdir?” sorusunuı çocuklara yöneltir. · Çocukların cevapları değerlendirildikten sonra öğretmen “çocuklar bu üçgenin ismi renk üçgeni.Renk üçgeni 3 renkten oluşur.Bu renklerin isimlerini kimler biliyor?”der ve çocuklardan söz alarak cevap vermelerini ister. · Çocuklardan uygun cevaplar alındıktan sonra öğretmen “çocuklar renk üçgeni 3 ana renkten yani kırmızı,mavi ve sarıdan oluşur.”der. · Öğretmen “çocuklar saydığımız ana renkler bir gün gezmeye çıkmışlar,başlarına neler geldiğini haydi okuyup öğrenelim” ve öğretmen kendi yazdığı “Renklerin Gezisi” adlı kitabı okur. · Öğretmen kitabı okuduktan sonra çocuklara şu soruları yöneltir; Ø “Çocuklar kırmızı/mavi/sarı ilk hangi nesneye konmuş?” Ø “Kırmızı/mavi/sarı hangi nesnede kendini mutlu hissetmiş?” Ø “Ana renkler en son nerde buluşmuşlar?” Ø “Ana renkler birleşip hangi renkleri oluşturmuşlar?” · Öğretmen “çocuklar hikayemizdeki ana renkler mutlu oldukları yerleri bulmuşlar.Bakın elimde bir çok resim var.Haydi hep birlikte bu resimdeki renklerin kendilerini nerelerde mutlu hissedip nerelere yerleştiklerini inceleyip,renklerin yerleştikleri yerlerden birini seçip onun resmini yapalım” der. | ||||
SANAT PMA: A2;K1,9 SDA: A6;K3 A14;K1 DA: A8;K1,3,4 BA: A4;K2 |
| ||||
OYUN VE HAREKET PMA: A1;K4,5,12,15 A5;K6 |
Ø “Çocuklar birileri düşen renkleri kolay bulmamız için renklerine göre ayırmış.Haydi herkes kendine uygun renkteki yoldan renkleri koşarak toplasın.Herkes tek boya alırsa kolayca toplayabiliriz.” Ø “Çocuklar şimdi köprülerden geçmemiz gerekiyor.Fakat köprüler çok dar olduğu için yan yan yürüyelim.” Ø “Çocuklar şimdi herkes kendi rengindeki ilk taşa tek ikinci taşa çift ayakla zıplayarak taşları geçsin”. Ø “Buraya gelirken bisikletle geliyorum çocuklar bunun için haydi bisikletlere binelim ve bisikletle gidelim.” Ø “Çocuklar bakın renkler top havuzunun içine de düşmüş haydi herkes bu top havuzundan kendi rengindeki topu seçip aynı renkteki kutuya çizgden atarsa makinamın renkleri çıkar.”
| ||||
MÜZİK SDA: A6;K10 DA: A2;K1 ÖB: A5;K1 |
| ||||
SERBEST ZAMAN | · Serbest zaman süresi bittikten sonra tüm çocuklar hazırlanır. · Velisi gelen çocuklarla ertesi güne istendirilerek vedalaşılır. | ||||
DEĞERLENDİRME | · Programın Değerlendirilmesi: · Öğretmenin Değerlendirilmesi: · Öğrencinin Değerlendirilmesi: | ||||
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder