TAM GÜNLÜK PLAN
Tarih : 21.12.2010 Yaş Grubu (Ay) : 60-72 ay Kavram : SICAK-SOĞUK | |
AMAÇLAR VE KAZANIMLAR | |
| ÖĞRENME SÜRECİ |
SERBEST ZAMAN | · Öğretmen gelen çocuklara teker teker “günaydın” der. · Masalara oyun hamuru,boyalar ve kağıtlar koyulur. · Ritm aletleri için bir ilgi mekanı oluşturulur. · Öğretmen serbest zaman süresince o gün öğrenilecek olan Ercan Mertoğlu’nun “Hapşu” adlı şarkısını bilgisayardan açar. · Zaman zaman çocukların oyunlarına katılarak çocuklar gözlemlenir ve rehberlik yapılır. |
MÜZİK | · Öğretmen hasta taklidi yaparak sınıfa girer ve “çocuklar kendimi hiç iyi hissetmiyorum galiba hastalandım.Sizce neden hastalanmış olabilirim?” der. · Çocukların havaların soğumasından dolayı hasta olunabileceği cevabını vermeleri için çocuklara ipucu verilir. · Çocuklardan uygun cevap geldikten sonra öğretmen “çocuklar hasta olunca insanlar nasıl olurlar?”sorusunu sorar. · Çocuklardan gelen cevaplar değerlendirildikten sonra öğretmen ses ve nefes çalışmaları için, “çocuklar çoğumuz burnumuzu çekmek zorunda kalırız.Burnumuzu nasıl çekeriz?” der ve çocuklarla burundan kesik kesik nefes alınıp verilir.Ardından öğretmen “bir de hapşururuz tabi.” der ve çocuklarla farklı ses tonlarında hapşurulur.Son olarak öğretmen “çocuklar çok hastalandığımızda da öksürürüz de “ der ve çocuklarla öksürülür. · Ses ve nefes çalışmalarından sonra öğretmen “çocuklar sabah okula gelirken otobüse bindiğimde otobüste bir şarkı çalıyordu.Otobüste yanımda oturan bir teyze çalan şarkının hasta bir çocuğun şarkısı olduğunu söyledi bana.Haydi biz de bu şarkıyı söyleyelim”. Der · Çocuklara CD’den Ercan Mertoğlu’nun “Hapşu” adlı şarkısı 2-3 kez dinletilir.Şarkının sözleri şöyledir: Sabah uyandım,hapşu Arabaya bindik Yemeğini ye Burnum akıyor,hapşu Doktora gittik İlacını iç, Biraz da ateşim var Göğsümü açtı Mışıl mışıl uyu dedi Boğazım acıyor,hapşu Tık tık yaptı Ha ha ha!İyileştim. Ateşimi ölçtü Boğazıma baktı Sonra saçımı okşadı. · Ardından çocuklarla birlikte bu şarkı 2 kez söylenir.Öğretmen şarkıyı söylerken şarkı sözlerine uygun hareketleri yapar ve çocuklara model olarak bu hareketleri çocukların da yapmasını sağlar. · Şarkı hareketleriyle söylendikten sonra öğretmen “çocuklar haydi bir de ritm tutarak söyleyelim bu şarkıyı” der ve şarkı bir kez de ritm aletleriyle söylenir. · Şarkı ritm aletleriyle de söylendikten sonra öğretmen “çocuklar havalar çok soğuduğu için insanlar daha kolay hastalanıyor.Peki havalar neden ve ne zaman soğuyor ne zaman ısınıyor?Bu konuyu çok merak ettiğim için bir arkadaşıma sordum ve o da buna bu maketi verdi.Haydi bu maketi hep birlikte inceleyelim ve bu sorunun cevabını birlikte bulalım” der. |
FEN |
|
OYUN |
|
SANAT |
|
SERBEST ZAMAN | · |
DEĞERLENDİRME | · |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder