31 Aralık 2011 Cumartesi

sıcak-soğuk günlük plan


TAM GÜNLÜK PLAN
Tarih                          : 21.12.2010
Yaş Grubu (Ay)        : 60-72 ay
Kavram                     : SICAK-SOĞUK

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR

                                                          ÖĞRENME SÜRECİ

SERBEST ZAMAN





·         Öğretmen gelen çocuklara teker teker “günaydın” der.
·         Masalara oyun hamuru,boyalar ve kağıtlar koyulur.
·         Ritm aletleri için bir ilgi mekanı oluşturulur.
·         Öğretmen serbest zaman süresince o gün öğrenilecek olan Ercan Mertoğlu’nun “Hapşu” adlı şarkısını bilgisayardan açar.
·         Zaman zaman çocukların oyunlarına katılarak çocuklar gözlemlenir ve rehberlik yapılır.

MÜZİK

·         Öğretmen hasta taklidi yaparak sınıfa girer ve “çocuklar kendimi hiç iyi hissetmiyorum galiba hastalandım.Sizce neden hastalanmış olabilirim?” der.
·         Çocukların havaların soğumasından dolayı hasta olunabileceği cevabını vermeleri için çocuklara ipucu verilir.
·         Çocuklardan uygun cevap geldikten sonra öğretmen “çocuklar hasta olunca insanlar nasıl olurlar?”sorusunu sorar.
·         Çocuklardan gelen cevaplar değerlendirildikten sonra öğretmen ses ve nefes çalışmaları için, “çocuklar çoğumuz burnumuzu çekmek zorunda kalırız.Burnumuzu nasıl çekeriz?” der ve çocuklarla burundan kesik kesik nefes alınıp verilir.Ardından öğretmen “bir de hapşururuz tabi.” der ve çocuklarla farklı ses tonlarında hapşurulur.Son olarak öğretmen “çocuklar çok hastalandığımızda da öksürürüz de “ der ve çocuklarla öksürülür.
·         Ses ve nefes çalışmalarından sonra öğretmen “çocuklar sabah okula gelirken otobüse bindiğimde otobüste bir şarkı çalıyordu.Otobüste yanımda oturan bir teyze çalan şarkının hasta bir çocuğun şarkısı olduğunu söyledi bana.Haydi biz de bu şarkıyı söyleyelim”. Der
·         Çocuklara CD’den Ercan Mertoğlu’nun “Hapşu” adlı şarkısı 2-3 kez dinletilir.Şarkının sözleri şöyledir:
Sabah uyandım,hapşu           Arabaya bindik                             Yemeğini ye
Burnum akıyor,hapşu            Doktora gittik                                İlacını iç,
Biraz da ateşim var                Göğsümü açtı                                Mışıl mışıl uyu dedi
Boğazım acıyor,hapşu           Tık tık yaptı                                   Ha ha ha!İyileştim.
                                              Ateşimi ölçtü
                                              Boğazıma baktı
                                               Sonra saçımı okşadı.
·         Ardından çocuklarla birlikte bu şarkı 2 kez söylenir.Öğretmen şarkıyı söylerken şarkı sözlerine uygun hareketleri yapar ve çocuklara model olarak bu hareketleri çocukların da yapmasını sağlar.
·         Şarkı hareketleriyle söylendikten sonra öğretmen “çocuklar haydi bir de ritm tutarak söyleyelim bu şarkıyı” der ve şarkı bir kez de ritm aletleriyle söylenir.
·         Şarkı ritm aletleriyle de söylendikten sonra öğretmen “çocuklar havalar çok soğuduğu için insanlar daha kolay hastalanıyor.Peki havalar neden ve ne zaman soğuyor ne zaman ısınıyor?Bu konuyu çok merak ettiğim için bir arkadaşıma sordum ve o da buna bu maketi verdi.Haydi bu maketi hep birlikte inceleyelim ve bu sorunun cevabını birlikte bulalım” der.

FEN 



  •  Öğretmen çocuklara önceden hazırladığı,üzerinde Dünya ve Güneşi barındıran elips şeklinde düzeneği gösterir.
  • Öğretmen çocuklara “çocuklar bakın bu makette Güneş’in ve Dünya’nın yeri gösteriliyor.Tüm canlılar Dünya’nın üzerinde yaşarlar.Güneş çok ama çok sıcak olduğu için Güneş’te hiçbir canlı yaşayamaz.Fakat Dünya ve Dünya üzerinde yaşayan canlılar Güneş’ten gelen sıcaklıkla ısınırlar.Güneş hiç yer değiştirmez fakat Dünya sürekli Güneş’in etrafında döner.”der ve Maketteki Dünya simgesi Güneş simgesinin etrafına çizilmiş olan yörünge etrafında döndürülür.
  • Öğretmen Dünya simgesini Yörüngede döndürürken “çocuklar Dünya’nın Güneş etrafında izlediği yol tam bir yuvarlak değildir.Dünyamızın izlediği yolun şekli bir tür yuvarlak olan elips şeklidir” der ve elips şekli çocuklara gösterilir.
  • Ardından öğretmen Dünya imgesini makette döndürürken şu açıklamaları yapar “çocuklar  Dünyamız Güneş’in etrafında dönerken Güneşe yaklaştığı ve uzaklaştığı zamanlar olur.Böylece mevsimler oluşur.”der.
  •  Çocuklara mevsim isimleri sorulur.Mevsim panosu üzerinden çocuklarla hangi mevsimde havaların sıcak mı,soğuk mu olduğu giysiler üzerinden tartışılır.Tüm çocukların mevsimleri kavradıklarından emin olununca öğretmen  tekrar makete dönerek “çocuklar makette Dünya’da ülkemizin olduğu yer (kırmızı nokta koyulmuştur) Güneş’e en yakın yerde.Bu konumda ülkemizde hangi mevsim yaşanır?Havalar sıcak mıdır,soğuk mudur?” sorularını sorar.Çocukların cevapları değerlendirilir.
  • Daha sonra öğretmen Dünya simgesini Güneş’e en uzak konuma götürür ve tekrar çocuklara dönerek “peki böyle olunca ülkemizde hangi mevsim yaşanır?Hava sıcak mıdır yoksa soğuk mudur?”sorularını sorar.
  • Çocuklardan uygun cevaplar geldikten sonra öğretmen “çocuklar kış aylarında benim en sevdiğim şey kar topu oynamaktır.Sınıfımız sıcak olduğu için sınıfımıza kar yağmaz ya da sınıfımıza getirdiğimiz karlar erir.Fakat isterseniz gazetelerle kar topu oynayabiliriz” der.


OYUN




  • Öğretmen bir müzik açar  ve sınıfın ortasına gazeteleri koyar.
  • Çocuklardan gazete sayfalarını dans ederek yırtp havaya atmalarını ister.
  • Ortadaki tüm gazeteler yırtıldıkdan sonra çocuklarla birlilkte gazete parçaları havaya atılır ve “çocuklar bakın kar yağıyor “denir.
  • Daha sonra yırtılan kapaklardan toplar yapılarak gazetelerle kar topu oynanır.
  • Ardından öğretmen çocuklardan müzik bitmeden çok büyük bir kar topu yapmalarını ister.
  • Kar topu yapıldıktan sonra çocuklarla birlikte yapılan topla “yakar top” oyunu oynanır.
  • Oyundan sonra öğretmen “çocuklar kış aylarında bir de bizler kutlama yaparız.Sizce neyi kutluyoruz?”sorusu çocuklara sorulur.
  • Çocuklar ipuçlarıyla “yeni yıl” cevabına yönlendirilir.
  • Çocuklardan uygun cevap geldikten sonra öğretmen “çocuklar 2 gün sonra yıl başı.Haydi sevdiğimiz birine bir yılbaşı kartı yapalım” der ve masalara geçilir.

 SANAT



  •  Öğretmen çocuklara yeşil ve üzerine yıl başı ağacı çizilmiş kartonlar verir.
  • Çocuklardan bu kartonları çizgiden kesmeleri istenir.
  • Ardından kesilen kartonlar katlanır.
  • Çocuklardan katladıkları kartonların üzerine uhu sürüp uhunun üzerine sim dökmeleri istenir.
  • Daha sonra kartondan çam ağacı pullarla süslenir.
  • Son olarak her çocuğa küçük bir kağıt verilir ve bu kağıda kendilerini mutlu bir şekilde çizmeleri istenir.
  • Çocuklar çizdikleri resmi çam ağacının içine yapıştırdıktan sonra yıl başı kartları hazırlanmış olur.
  • Çocuklara “mutlu yıllar” dilekleri dilendikten sonra etkinliklere son verilir.

SERBEST ZAMAN
·          

DEĞERLENDİRME
·          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder